Elternbegleitung/Parental Company

Elternbegleitung

Beratung der Eltern mit Migrationshintergrund in Bildungsfragen

Das Deutsche Rote Kreuz fördert das Projekt „Starke Netzwerke“. Hauptziel des wissenschaftlich begleiteten Projektes ist die Vermeidung der, in zahlreichen Studien erkannten, Bildungshindernisse, in Abhängigkeit von der sozialen und ethnischen Herkunft. Als einer der möglichen Wege gilt die Stärkung der elterlichen Kompetenz in „Migrantenfamilien“.
Beim Roten Kreuz Oberallgäu haben Projektkoordinatorin Ursula Cassier und Beraterin DRK Olga Moor diese Aufgabe übernommen. Die in der Elternbegleitung geknüpften Kontakte sollen dabei unterstützend sein.

Parental company

Consultation to the parents with migration background in educational questions

The German Red Cross promotes the project „Strong networks “. Main objective of the academically accompanied project is the pervention of the educational obstacles, recognized in numerous studies, as a function of the social and ethnic origin. One of the possible ways is the consolidation of the parental competence of „migrant’s families“.
At the Red Cross Oberallgäu project coordinator Ursula Cassier and adviser at the German Red Cross Olga Moor have taken over the job. The newly made contacts at the parental company should be supportive.